Monday, January 05, 2009

Dari Manakah Tag Itu

Dapat tag dari norlieza82 dan telah dijawab. Lalu aku terfikir, dari manakah mulanya tag itu? Siapa yang menciptanya? Jadi, aku pun memulakan pencarian...

1. norlieza82
Berasal dari Ulu Belitong, Kluang. Berkahwin dengan suami yang mempunyai nama yang sama dengan beliau. Sudah mempunyai 2 orang anak

2. dora
Berstatus puan

3. sufian
Seorang mamat yang celik IT. Blog beliau bagus untuk orang yang buta IT macam aku ini.

4. beruang
Seorang bapak beruang yang tinggal di sekitar Shah Alam atau Puchong. Kelihatannya beliau adalah seorang yang berpengalaman dalam hidup. Aku menjangkakan umur beliau lebih dari 33 tahun.

5. chastoriesinlife
Aku tak pasti siapakah beliau. Barangkali seorang Filipina yang menyambut Krismas.

6. nova
Nak tau pasal nova? Baca di sini. Tak paham bahasa Inggeris? Aku yang English SPM dapat 8 pun bole paham....

7. rosemarie
Orang Filipina juga. Seorang janda beranak satu dan berusia lewat 2oan (wow!).

8. tintintetey
Wanita. Berkahwin selama hampir 2 tahun. Orang Filipina juga

9. very-licious
Awek Filipina. Nak berkenalan? Pergi kat sini. Pening aku baca blog beliau...

10. MsDianeG
Awek Filipina juga. Jururawat. Umur 25 tahun.

11. http://ilbloomagain.blogspot.com
Sampai sini jer. Mata dan kepala dah aku sakit tahap jembalang tanah nak cari post mamat ni pasal tag/award cute. Dan lagi beliau menulis dalam bahasa Tagalog.

ps: Tahukah ko bahawa bahasa Melayu/Indonesia adalah serumpun dengan bahasa Tagalog.
ps2: Tahukah ko apa itu bahasa Tagalog? Cis! Tak tau. Pergi cari cikgu Geografi ko!
ps3: Tahukah ko Panglima Awang merupakan orang yang terlibat dalam ekspedisi mengelilingi dunia oleh Ferdinand Magellan? Dan beliau boleh berkomunikasi dengan orang Filipina tatkala armada Magellan singgah di Filipina. Panglima Awang juga dikatakan orang yang berjaya menamatkan misi mengelilingi dunia, bukan Magellan.
ps4: Tahukan ko bahawasanya aku pun bukan tahu sangat semua di atas. Agak-agak je. Jangan ko jadikan post ini sebagai sumber rujukan untuk membuat Kajian Geografi atau Kajian Sejarah ko!

5 comments:

Anonymous said...

wah.. mencari asal usul pemberi tag yerk....

rumusan utk aku tur mmg besh arr..
he3

Anonymous said...

huhuhuh. besh jer?

zairi said...

ko ni layan citer filipina ke?dah suma nya filipina pulak skang?seksi2 diorang ni.

Anonymous said...

tak la, aku menjejaki asal-usul tag aku. rupa-rupanya dari filipina. awek filipina memang seksi, ko bole gi kat link blog kat atas tu...fuh!

Anonymous said...

Panglima Awang was a very high ranking official in the Malacca sultanate. At the same time he was also a Portuguese collaborator. He had never been a slave throughout his life except for being the subject of the Malacca Sultan to whom Panglima Awang had served loyally. Panglima Awang changed his allegiance to Alfonso de Albuqueque and thus become another King of Portugal's subject on 16 July 1511. Panglima Awang fought on Portugal's side and eventually helped Alfonso de Albuquerque capture Malacca in late August 1511.