Pages

Sunday, January 18, 2009

Yang Berhormat Roshaizul Nizam

Aku pasti ramai yang akan meluat dan menyampah melihat gambar ini. Hohohohoho. Ini kerana, walaupun Barisan Nasional menguasai parlimen Malaysia dengan majoriti mudah, tetapi aku percaya orang-orang yang celik IT kebanyakannya adalah dari Pakatan Pembangkang.

Tahniah diucapkan kepada Yang Berhormat Abdul Wahid Endut yang juga Adun Wakaf Mempelam kerana berjaya memenangi kurusi parlimen Kuala Terengganu. Maka bertambahlah satu kerusi parlimen untuk Pakatan Pembangkang...

Walaupun aku memang tidak minat berpolitik; dan juga menjadi ahli politik tiada dalam senarai cita-cita aku semasa kecil; aku ingin membayangkan jika aku menjadi Yang Berhormat dari parti kerajaan memerintah.... errrrmmmm.

1. Sudah pasti aku akan jadi kaya-raya, banyak harta, wang berjuta. Tak payah susah-susah nak jual kerepek

2. Kalaupun aku masih menjual kerepek selepas menjadi Yang Berhormat, sudah pasti kerepek aku menjadi sangat terkenal dan begitu laku. Maklumlah, kerepek Yang Berhormat. Jadi, tak payah susah-susah aku nak buat marketing.

3. Pasti aku akan mempunyai rumah besar empat tingkat dan ada lif serta tangga bergerak di dalam rumah. Kemudiannya, aku nak buat rumah tu di sebelah rumah kayu yang nak roboh.

4. Kehidupan aku pasti tidak sebebas dulu. Barangkali ketika sedang berdating dengan yang bercinta, pasti ada yang mengerumuni aku untuk menandatangai surat sokongan.

5. Pasti juga secara tiba-tiba aku akan ada ramai kawan-kawan yang sanggup berhabis apa sahaja untuk aku. Pelancongan mewah, makan di hotel 17 bintang mahupun gadis-gadis yang comel.

6. Paling tak best mesti pada ketika pra pemilihan sebagai ketua bahagian. Pasti aku harus membelanja semua orang ketika sarapan, makan malam, makan tengahari, dan pada semua waktu makan. Kopak duit aku...

7. Aku kena pandai menabur janji syuga.....walaupun sebenarnya tiada sesiapa yang hidup pada masa kini boleh menabur janji syurga...

8. Aku kena pandai bercakap dan berucap. Bukan hanya bercakap dan berucap dengan nada yang "biasa-biasa", tetapi perlu dengan nada yang tegas dan berapi (kiranya macam naga la, boleh sembur api)

Rasanya itu saja, sesiapa nak tambah, boleh masukkan diruangan komen

10 comments:

en_me said...

ko tak citer pong ko nak bawak me jalan jalan pakei kete merz baghu ko ittewww.. ekeke

roshaizul said...

apa kelas merc. naik helikopte la. lagi besh. mahu kah?

zairi said...

dan bermula dari itu cacian+makian pun di terima pada setiap hari.

ayie_helena said...

pandai ko edit gambar YM....

roshaizul said...

@zairi,
kat dektop pc aku pakai ni pun aku letak gambo tu. berbakul aku kena maki. huhuhu

@halena,
ye, aku memang pandai edit gambo. terutama untuk membuat gambo super-impose. huhuhuhuh

ayie_helena said...

uiksss mane ko belajar nie....
ajarlaaa aku sekali...
ngeee~~~ko kan lect yang baek ati..lect xbleh kedekut ngan student taw...
la..la..la...

roshaizul said...

@halena,
nak menuntut ada pengerasnya...

ayie_helena said...

aikkk pengeras pulak...adoyai...
ape dye..cakap cket kt aku..
jangan nak demand demanding sangat sudaa....hikhik

faiz said...

giler hebat ko jd YB....hehehee...ko jgn bawak dakyah kota tinggi kat dunggun ni...org johor,taruk kayu pon bn menang...hahahha...ko berminat ker jd YB kayu..?hehehehe

roshaizul said...

huhuhuh, sama gak kat kelantan. taruk kayu jadi calon pas pun bole menang

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin