Pages

Wednesday, January 07, 2009

Kuda Terbang

Semalam,aku pergi makan roti arab dengan Acik kat depan UiTM Dungun. Tiba-tiba aku ternampak kuda terbang!


Sos Cili Cap Kuda Terbang! Hee..haaaa! Teringat pula siri kartun Saber Rider And The Star Sheriff.

Belek-belek sikit botol tu. Erm...buatan Pulau Pinang. Jauh dia terbang. Sampai Terengganu.

Belek-belek lagi, eh, ada tanda halal la. Lalu aku tergerak untuk memeriksa kehalalan kuda terbang itu. Aku taip HALAL 9557206010019 dan hantar ke 32728. Kemudian aku dapat balasan, RM0.50 Halal: K/Bar:9557206010019 Status: TIADA DALAM SENARAI. Cis! Jembalang! Tak halal rupanya, sama macam kes kek ikan dulu.

7 comments:

zairi said...

cis!!halal yang x halal.

roshaizul said...

jadi, hati2,

fazadilla said...

iiskkk..bole bt mcm tu keee!!! sah ketinggalan zaman i nihhh!! hisshh

ayie_helena said...

tu arr...patut ar aku rasa cam pelik je botol sos tu!!eeeee...

ayie_helena said...

dari tadi aku terpikir jugak..leh eaa check tanda halal cara sms??ni rekaan ke or kenyataan???ngee~~terasa bongok pulak..hahahah......

roshaizul said...

@fazadilla.
huhuhuhuhuhuuh

@halena
1. amek henpon ko. klu takde gi beli dan pasti kredit ada singgit
2. pergi "write massege"
3. taip Halal [bar kod]. Contoh Halal 950123456789. Hantar ke 32728(dapat)
4. beberapa ketika kemudian, ko akan dapat balasan mesej.
5. caj hantar 50sen dan caj terima 50

ayie_helena said...

thnx 4 da info...aku baru dapat ilmu baru rini...huhu...tapi sayanglaa kedit...1hengget tu dye cas...
ngeee~~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin