Pages

Saturday, June 07, 2008

Minyak Oh Minyak

Ermmm...tadi aku termenung kejap.

Mula-mula teringat kat awek, tah macam mana pemikiran ku bertukar kepada ongkos yang perlu aku tanggung akibat kenaikan harga minyak. Owh!

Aku selalu juga balik kampung aku, Bandar Tenggara. Dungun ke Bandar Tenggara sebelum kenaikan harga minyak menelan petrol sebanyak RM50 dengan menggunakan kereta aku.

Tapi, kenaikan harga minyak sebanyak 40% menyebabkan kos petrol dari Dungun ke Bandar Tenggara meningkat menjadi RM70. Owh!

p/s: Aku terpaksa menggiatkan perusahaan kerepek aku!!!

6 comments:

en_me said...

lima hatus dua kilometer tewww.. jauh kannnns.. tapi masih tak kener bayar toll..

ehehe, salam weekends bro..

komando_trg said...

hmm..selamat dtg ke timur..
jauh dari Johor nih..
dah biasakan diri blum???

Teh tarik dangdut nih ramai yang xtahu..

kecuali pure-live kat Dungun nih..

saya pun hampir x ingat minuman best nih. terpandang kat ruang pelancongan hari tu baru ingat..

hmm... bleh dapat kat medan selera kat pantai Dungun nun..

kat lain pun ada.. trylah tanya..

nih pun kira hampir pupus gak ler..
isk..isk...

minyak naik pulak doh!!!

roshaizul said...

en_me,
tuh yang best. cuma bayar duit minyak. tapi perjalanan mencabar. jalan berliku, lori balak, kambing melintas, tenggiling bergolek, babi segerombolan...

komando,
biasa dah kat sini. tenang, nyaman. siap dah sangkut ngan mek sini! huuhuhuhu
akan ku cari teh dangdut itu...

Syam said...

bro, aku juga sedang merasa pengalaman seperti kau. sebelum ni kos aku untuk berulang alik dari ramunia ke jb hanya RM30. sekarang ni meningkat ke RM 40. Banyak tu

Nurlee aka olyn said...

weh ....kau nie jual kepek jugak ker..mmg advance ler kau nie jump..hahahaah..pijah ada ngajor sekali ngan kau ker..balik btee kem salam org kg small ville yer..lama dah aku x balik beb

roshaizul said...

syam...
apa boleh buat, kalau nak murah ko gali minyak sendiri la

olyn....
ye...aku memang jual kepek kat dungun. boring, takde apa nak buat malam2..... aku dah kat bandar tenggara. huhuhuhuh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin