Thursday, April 02, 2009

Taman Rekreasi JPS Pekan Pahang

Tempoh hari, aku pulang ke Dungun bersama-sama anak saudara aku yang celik IT. Memang setiap kali cuti sekolah, beliau akan ke rumah datuk Johor beliau. Menjadi rutin aku untuk menghantar atau mengambil beliau di rumah mak bapak beliau di Kuantan setiap kali cuti sekolah.

Amat melecehkan juga membawa anak saudara aku ini. Kerap kali beliau meminta aku untuk berhenti di stesen minyak Shell untuk membeli kereta mainan Ferrari. Memandangkan minyak aku penuh, dan tidak mampu untuk menampung jumlah RM30, aku enggan memenuhi kehendak beliau.

Oleh kerana itu, beliau menggangu aku semasa memandu. Owh! Amat bahaya. Lalu, aku berhenti untuk rehat di Taman Rekreasi JPS Pekan Pahang. Aku kira tempat itu cukup berpotensi untuk dijadikan tarikan pelancong. Kedudukannya yang berada di tebing sungai Pahang menjadikan suasana di situ amat nyaman. Di tambah lagi dengan wakaf, tandas, gerai makan, jambatan gantung dan taman permainan kanak-kanak, menjadikan ia sesuai untuk seisi keluarga. Sempat juga aku mengambil gambar menggunakan henpon Yahudi aku.






3 comments:

lemon said...

seronoknye dye maen

roshaizul said...

tu la pasal. penat aku nak ajak dia balik

BAGAK said...

budak2 macam tu lah

layan jer..