Wednesday, April 01, 2009

Gadis Comel Di Dungun Bistro

Ada satu kedai di Sura Gate, Dungun. Aku tak tau apakan nama kedai itu, tapi dia ada stail "open air bistro". Kedai terletak betul-betul di hadapan medan selera Sura Gate.

Al-kisah, aku pergi ngeteh di situ malam tadi bersama Acik, setelah kami penat membungkus kerepek. Sambil minum, kami berbincang mengenai weblog terbaru kami yang kelam-kabut dan macam haram rupa parasnya.

Aku memesan white coffee yang sungguh enak rasanya. Ia amat berbaloi dengan RM2 yang aku bayar untuk minuman itu.

Manakala Acik memesan air teh o yang juga berharga RM2. Tetapi, kami kaget, apabila seteko teh o dihidangkan oleh pelayan yang comel macam gadis Korea (walaupun loghat Terengganu beliau masih pekat). Jika aku tahu air teh o di bistro itu dijual seteko, nescaya aku hanya memesan cawan kosong saja. Menjimatkan bukan!


Memang seronok lepak kat sini. Tak tahu kenapa. Barangkali kerana pelayan-pelayan yang comel di situ yang bergaya ranggi ala-ala k-pop gitu. Oleh sebab itu, sekali-sekala mata aku menjeling-jeling ke arah mereka.

Owh! Pastinya Cik Nurul akan menelifon setelah membaca perenggan di atas. Tetapi, percayalah Cik Nurul, hanya kau sahaja dihatiku.

Owh! Pastinya juga ada pembaca blog ini akan muntah melalui hidung kerana geli geleman membaca perengan di atas. Huhuhuhuhuh

4 comments:

zairi said...

lepak bistro? best tuuu...layan mata tuuu...

lemon said...

aku tak pernah pun lepak sini

roshaizul said...

zairi,
cuci mata beb. kini mata aku sudah tiada tahi lagi

halena,
baru je tempat tu, start masa puasa lepas

lemon said...

oo eaa??huhu..baru daku taw..