Pages

Sunday, March 22, 2009

Kisah Yang Tidak Senonoh

Post yang keempat hari ini. Pergh, gila babi. Rekod untuk hari ini.

Ahad lepas, aku membawa mak bapak dan adik-adik aku untuk jalan-jalan cari bini di Kuala Terengganu. Selepas jumpa bini yang diinginkan di Pulau Rusa, kami singgah di Losong. Kemudiannya terus ke Masjid Terapung di Kuala Ibai.

Cuaca hujan waktu itu. Terasa pundi kencing begitu penuh. Kalau tidak dibuang, air itu akan mendak dan menghasilkan batu karang. Aku bergegas ke tandas di Masjid Terapung itu. Cis!!! Tutup!!!


Tiba-tiba ada seorang pakcik bagitau aku "Kat luar tu ada tandas". Aku bergegas ke luar masjid itu, di kawasan orang jual cenderahati. Sekali lagi aku menyebut, cis!!! 50 sen!!! Aku menjangkakan tandas itu cemerlang kualitinya. Maklumlah, bayar 50 sen. Tapi, sokong bawa rebah.

Durjana aku rasa tandas itu. Dengan bau yang tidak menyenangkan dan kemudahan yang sama tahap dengan tandas awam yang percuma.


Aku tak paham apa yang mereka cuba lakukan. Tapi, seolah-olahnya mereka cuba menghalang orang ramai berkunjung ke Masjid Terapung dan Kuala Ibai. Dan mereka seolah-olah cuba membunuh industri pelancongan di Terengganu. Apa agaknya yang mereka cuba lakukan? Hairan aku...

2 comments:

♥ Cik AyieHeL ♥ said...

kecian nya aku baca citer nie..

roshaizul said...

huhuhuhuhuh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin